FAQ

Kontakta Kundtjänst?
Vår Kundtjänst finns tillgänglig för frågor och rådgivning via E-mail och Telefon samt i Butik.
Kundtjänst har öppet 09.00-17.30 på vardagar.
Mail besvaras så fort som möjligt och ett svar är garanterat inom 48 timmar.

När skickas min order?
Du kan förvänta dig din beställning 1–3 arbetsdagar efter att den har lämnat vårt lager.
Vid kampanjer förbehåller vi oss rätten för längre leveranstid.

Vart är mitt paket?
Vi skickar alla våra paket med DHL och vid varje beställning förses du med ett trackingnummer så fort ditt paket skickats från vårt lager. Du kan då spåra ditt paket via DHLs hemsida eller via appen ”Mina paket”

Byte/Retur?
Det smidigaste sättet att göra en retur eller ett byte hos oss är att returnera den vara du inte vill ha, och vill du göra ett byte så lägger du en ny order via hemsidan.
Så fort vi fått in ditt paket och hanterat det kommer vi att kontakta dig samt göra en återbetalning/makulera fakturan. Vid retur eller byte ansvarar du som kund för att förlänga den aktuella fakturan hos Klarna. Vi står ej för eventuella påminnelseavgifter.
När du skickar in din retur, paketerar du produkten på ett sätt som inte kan skada den under resans gång tillbaka till oss. Det vill säga att produkten inte får stoppas i en för liten förpackning eller knölas ihop.
Lappar och taggar ska sitta kvar på produkten för att returen/bytet ska vara godkänt. Om lapparna är bortklippta är ett byte eller en retur inte godkänd även om du själv knutit dit lapparna på nytt.

Produkten du skickar in för retur eller byte får inte ha några spår från ditt djur eller dig själv, tex smuts eller hårstrån. Kolla därför innan du skickar tillbaka den till oss så att den inte är smutsig och att alla spännen är knäppta på samma sätt som när produkten kom till dig. Detta är viktigt då själva tanken med att man ska kunna byta sin produkt är att vi sedan ska kunna sälja den vidare till nästa kund.

Min Produkt har gått sönder, hur gör jag?
Tyvärr så kan olyckan vara framme ibland och produkter kan gå sönder. Om en av dina produkter skulle gå sönder så ska du ha ditt ordernummer eller kvitto tillgängligt när du kontaktar oss.
Vi vill gärna ha en beskrivning på hur produkten har gått sönder och ett bildbevis på själva skadan.
Det går bra att ringa, maila och komma in till vår butik för att få hjälp med dina produkter.

Hur sköter jag om mina produkter?
För att bäst sköta om dina produkter från oss rekommenderar vi att man följer tvättråd och liknande som följer med produkten och om ytterligare funderingar skulle komma upp är det bara att höra av sig till vår kundtjänst.